Informatie jeugdlidmaatschap

Golf op Golfclub Capelle is leuk!

Leuk dat je belangstelling hebt om op Golfclub Capelle te komen golfen!

Algemeen

Onze vereniging heeft een jeugdvriendelijke baan met veel leuke en uitdagende mogelijkheden om te spelen en te oefenen.

Golfclub Capelle is een vereniging waar je ruim de gelegenheid krijgt om te (leren) golfen. Jeugdlid ben je tot en met het jaar waarin je 21 wordt. Zowel de recreatieve als de meer prestatieve spelers kunnen zich bij ons optimaal ontwikkelen. Hierbij is plezier en onderlinge gezelligheid heel belangrijk. Ons jeugdprogramma is door de NGF ‘Committed to Jeugd’ gecertificeerd.

• Voor een overzicht van het Jeugdlidmaatschap - klik hier
  • Aanmeldformulieren voor het Jeugdlidmaatschapzijn verkrijgbaar bij het secretariaat van de vereniging, tel: 010 - 44 22 337 of e-mail: info@golfclubcapelle.nl. Wij sturen het u graag per email toe.

Wij hebben een compleet jeugdprogramma bestaande uit: lessen, (competitie)trainingen, wedstrijden, oefenmomenten en veel andere activiteiten.

• Jeugdprogramma lessen: de lessen worden in groepsverband gegeven door ervaren golfprofessionals (PGA gecertificeerd). Behoudens de schoolvakanties en een deel van de winterperiode is er bijna wekelijks les op zondagen, zodat er 24 lessen per jaar gegeven worden. Wij streven naar groepsgroottes van maximaal 10 jeugdleden waardoor er ruimte is om op een gezellige manier op een passend niveau les te krijgen.

Deelname aan de Jeugdprogrammalessen en bijbehorende lesbijdrage is verplicht tot en met 13 jaar, deelname aan de Jeugdprogrammalessen voor jeugdleden van 14 tot en met 21 jaar is facultatief. Zij dienen zich voor 1 januari van het nieuwe seizoen af te melden voor de Jeugdprogrammalessen.

Vaak is het nuttig om naast het jeugdprogramma extra privégolflessen te nemen. Dit kan bij één van de golfprofessionals van de club.

Onze spelers ontwikkelen zich naar Golf Vaardigheids Bewijs-niveau (GVB-) en naar een passende European Golfers Association-handicap (EGA-Hcp).

• Gebruik oefenfaciliteiten: Naast een driving range zijn er faciliteiten om te putten, chippen en bunkerslagen te oefenen.

Om het oefenen en trainen te motiveren worden gratis een aantal ballenkaarten verstrekt aan de jeugdleden.

• Alle begin is moeilijk, dus hebben we speciale tee-boxen voor de beginnende (jeugd)golfers, waardoor de baan korter (en dus makkelijker) wordt.

Overzicht van onze wedstrijden en activiteiten

• Jeugdclubkampioenschappen (Matchplay/Strokeplay), voor spelers met een NGF handicap.
  • Vrijdagavond Golf, 6 qualifying wedstrijden en 5 funwedstrijden op vrijdagavonden voor alle jeugdspelers (ook beginnende golfers).
  • De Capelse Golf Summer School, die normaliter valt in de eerste week van de zomervakantie. De Summerschool is beginnende en gevorderde jeugdspelers en staat ook open voor jeugd van buiten onze vereniging. Zij kunnen kennismaken met de golfsport en met onze vereniging. De Summer School gaat door als er voldoende inschrijvingen zijn. Voor de Summer School geldt een extra bijdrage.
  • NGF-Competitie(in teams, recreatief of prestatief), voor spelers die wedstrijden willen spelen. In een poule van vijf verenigingen speel je 4 wedstrijden op de banen van de andere verenigingen en ben je zelf 1 keer gastheer.
  • Tour 54, een competitie voor spelers met handicap 36.1 tot en met 54 die nog niet aan de NGF-Competitie kunnen deelnemen. Met een aantal omliggende clubs worden wedstrijden over 9 holes georganiseerd.
  • Herfstkamp, waarbij in de herfstvakantie kan worden deelgenomen aan een 3-daags golfkamp. Het Herfstkamp gaat door als er voldoende inschrijvingen zijn. Voor het Herfstkamp geldt een extra bijdrage.
  • Trainingen op vrijdagavondwaarbij zowel zomers als ’s winters de mogelijkheid bestaat om het korte werk en lange slagen te trainen. Ook worden door de NGF ontwikkelde testen afgenomen die veel inzicht geven op het spel niveau. Deze trainingen zijn bedoeld voor competitiespelers of degene die ambitie hebben om competitie te gaan spelen.

Kennismakingsjeugdlidmaatschap

Speciaal voor de beginnende jeugdgolfer heeft Golfclub Capelle een kennismakingsjeugdlidmaatschap. Hiermee mag je deelnemen aan de jeugdprogrammalessen en de jeugdwedstrijden. Voor de beginnende golfer is er dan extra begeleiding.

Daarnaast mag je onder begeleiding van een volwassene oefenen en trainen op de oefenfaciliteiten. Na toestemming van de Jeugdcommissie mag je ook zelfstandig gebruik maken van de oefenfaciliteiten.

Verder kan je gedurende het kennismakingslidmaatschap een golfset lenen van de club. Gedurende de periode van deze kennismakingslessen mag je ook zelf trainen/oefenen op de oefenfaciliteiten (onder begeleiding van een volwassene). Hiervoor krijg je een aantal ballenkaarten voor de driving range.

Voor een overzicht van het Jeugdlidmaatschap - klik hier. Ben je enthousiast en wil je je aanmelden en/of heb je nog vragen, neem dan contact op met het secretariaat, tel: 010-44 223 37 of e-mail: info@golfclubcapelle.nl of  jeugdcommissie@golfclubcapelle.nl

Tot ziens op onze vereniging!

Jeugdcommissie Golfclub Capelle

De jeugdspelers van Golfclub Capelle worden gesponsord door: