Verslag Handicart wedstrijd

Een koninklijke Handicart Wedstrijd!

Terwijl het gros van de Nederlanders op 27 april zijn oude spullen op de vrijmarkt aanbiedt óf juist probeert zijn slag te slaan op diezelfde vrijmarkt, speelden 100 golfers op Golfclub Capelle de jaarlijkse Handicart wedstrijd. Het belangrijkste doel van deze wedstrijd was om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de stichting Handicart, zodat mensen die (tijdelijk) wat minder goed ter been zijn toch kunnen genieten van het mooie golfspel.

In rood-wit-blauw-oranje uitgedost melden de teams zich, licht zenuwachtig, bij de wedstrijdleiding om kaart, vlaggetje én de felbegeerde handicart bal te ontvangen. De wedstrijd startte om 13 uur met een luide sirene.

De wedstrijdcommissie zag schitterende afslagen, mooie approaches en strakke puts, en complimenteert de spelers met hun mooie koninklijke outfits. Maar uiteindelijk gaat het om 2 dingen: hoeveel geld is er opgehaald en wie heeft de (wissel)beker gewonnen en mag Golfclub Capelle later dit jaar vertegenwoordigen bij de landelijke finale?

Er is €1000 ingezameld door het inschrijfgeld van 100 spelers. Daarnaast werd er nog €116 opgehaald met een rondje gokken over het aantal ballen in de schaal. In totaal werd er €1116 overhandigd aan Clubconsul Jan Willem Elte.

Carin en Dick de Vaal wonnen de beker voor maar liefst de derde keer. Ze zullen Golfclub Capelle later dit jaar vertegenwoordigen bij de landelijke finale. De organisatie bedankte de deelnemers, het team van Mulligans en de weergoden voor een supergezellige en zonnige dag. Wij hopen volgend jaar weer iedereen te mogen ontvangen voor deze leuke wedstrijd voor het goede doel!

De wedstrijdleiding,

Judith en Gita