Verslag Handicart wedstrijd

logo handicart

We hadden gedacht: het is altijd mooi weer met Pinksteren… nou ja, niet dit jaar dus!

In de stromende regen druppelden rond 12 uur de eerste deelnemers voor de Handicart wedstrijd 2022 binnen, namen gretig hun balletje (curieus genoeg van 2021) in ontvangst en waagden een gokje door het aantal ballen in de vaas te raden.

De baancommissaris drukte de deelnemers in een handicart op het hart om voorzichtig in de baan te rijden, want eigenlijk zouden die de baan niet in mogen met dit weer, maar ja, wat is een handicart wedstrijd zonder handicarts?

Uiteindelijk vertrokken 92 dappere deelnemers in regenpak en gewapend met paraplu’s om de strijd met de baan en de elementen aan te binden. Gelukkig was het niet al te koud, al kan dat in een handicart soms anders aanvoelen.

De nat geworden scorekaarten gaf een wisselend beeld te zien. Enkelen zijn overduidelijk mooi-weer spelers, maar er waren een heel aantal zeer goede scores van spelers voor wie het weer duidelijk geen belemmering vormde.

Na de wedstrijd was het bijzonder gezellig in het clubhuis, waar iedereen nog even bleef hangen.

Na een toespraak van Club Consul Jan Willem Elte, volgde de prijsuitreiking:

3e prijs: Paul Hollman en Peter Wanders 33 punten

2e prijs: Yvonne de Waard en Anneloes Hollman, score 34 punten

1e prijs: Mieke en Rinus Commijs, score 40 punten

Rinus en Mieke Commijs mogen onze club in september vertegenwoordigen bij de regionale voorronde van de landelijke Handicart wedstrijd.

Veel succes!