Groener met duurzamer golfmateriaal

ocean tee 1

In de nieuwsbrief van golf.nl van 16 februari wordt aandacht besteed aan duurzamer golfmateriaal en er onder andere aan de bamboetees die bij Golfclub Capelle worden verkocht.

Misschien gebruikt u liever een plastic tee omdat deze minder snel breekt, maar het bedrijf Ocean Tee denkt daar anders over. Volgens de makers zijn tees van bamboe sterk genoeg (sterker dan de standaard houten tee) en zijn ze veel beter voor het milieu. Bamboe groeit sneller en heeft minder impact op het milieu als het als tee in de natuur terechtkomt. 25% van de winst doneert Ocean Tee aan initiatieven om de plasticvervuiling tegen te gaan.

Meer info: oceanteegolf.com

De bamboetees zijn verkrijgbaar bij de caddieamster en kosten € 4,95 per doosje van 40 stuks.