Verslag Oma-Noma wedstrijd

Oma Noma 1 v2

Op 17 mei, een dag met prachtig mooi en warm weer, streden 35 dames voor het goede doel en de Oma en Noma trofee. Bij deze non-qualifying wedstrijd bepaalt het aantal kleinkinderen op welke hole je een par mag noteren. Noma’s (niet oma’s) trekken een lootje om vast te stellen waar ze een par mogen noteren.

Onze jaarlijkse Oma/Noma dag is een voorronde voor de landelijke finaledag die dit jaar op 23 september as. op Golfclub Cromstrijen gespeeld wordt.

Maja Iseger mocht dit jaar de Oma Trofee in ontvangst nemen, die jaren geleden ter beschikking is gesteld door Annie Kanij.  Maja won met een score van 43 stablefordpunten.

De 2e prijs ging naar Hanny Geelkerken met 40 stablefordpunten

en de 3e prijs won Gwen van Aalst met 37 stablefordpunten.

Bettie van Veen won de N(iet)oma trofee met 43 stablefordpunten.

Maja, Bettie en Hanny mogen als afgevaardigden van onze golfclub meedoen aan de finaledag op Golfclub Cromstrijen.

Coos Erdman maakte een birdie op hole 16 en kreeg daarvoor een kleine tinnen birdie.

De Damescommissie feliciteert de winnaressen en dankt alle dames voor hun bijdrage aan het goede doel.

De opbrengst van deze Oma/Noma dag, zijnde € 350,-- zal in het geheel naar SOS Kinderdorpen worden overgemaakt.

SOS Kinderdorpen wil dat elk kind waar dan ook ter wereld ongeacht achtergrond, geloof en/of cultuur moet kunnen opgroeien in een liefdevolle familie en een veilige omgeving. Eén op de tien kinderen wereldwijd kent dit geluk niet. De Stichting SOS Kinderdorpen zet zich structureel in voor die groep kinderen en biedt kind en zijn omgeving de zorg die ze nodig hebben.