Commissie Social Mix

De Commissie Social Mix stelt zich ten doel om op vrijdag activiteiten te ontwikkelen in de vorm van wedstrijden. Daarbij zijn gezelligheid, plezier, het leren kennen én het spelen met een gevarieerde groep golfers, even belangrijk als het serieus omgaan met het spel en de regels.

Bij wedstrijden is het gangbaar om 18 holes te spelen, maar wordt ook de mogelijkheid geboden om 9 holes te spelen. Deelnemers maken hun eigen keuze.

Onze wedstrijden staan open voor volwassen golfleden die ten minste beschikken over een NGF Clubhandicapbewijs. Na afloop van de wedstrijd kan nog worden nagepraat in het clubhuis onder het genot van een drankje en een hapje.

Reeds enkele jaren beschikt de Commissie Social Mix wekelijks over een aantal starttijden voor wedstrijden op de vrijdagmorgen. Deelnemers kunnen een eventuele voorkeur voor tijd en flight-partners aangeven, maar het uitgangspunt van de vrijdag is de “social mix”, dus de commissie stelt uiteindelijk de flights samen.

Behalve de wekelijkse wedstrijden organiseren wij: de Openings- en Slotwedstrijd (samen met de Commissie Maandaginstuif). In de winter spelen we om de “Eclectic Wintertrofee”. Meestal spelen we Stableford, met vrije keuze vanaf de gele of de rode tee. In de zomer spelen alle deelnemers   qualifying, in de winter niet. Sommige vrijdagen spelen we een andere (meestal niet qualifying) spelvorm: texas scramble, best ball worst ball, iedereen vanaf rood, stokkenwedstrijd, regenboogwedstrijd.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben, die kunnen helpen om het werk van de Commissie Social Mix verder te verbeteren, aarzel dan niet om een commissielid aan te spreken.

Informatie over onze wedstrijden kan op diverse plaatsen worden gevonden:

• in de clubagenda en in de bijzonderheden, die voor elk evenement in het wedstrijdoverzicht van Proware vermeld staan.
  • Via mail van de secretaris van de Commissie Social Mix.
  • Bij de wedstrijdleiding, als het om specifieke informatie over een bepaalde wedstrijd gaat.

Bij wedstrijden moet bij de inschrijving worden aangegeven of een handicart noodzakelijk/gewenst is. Leden die gebruik mogen maken van een handicart, kunnen deze online reserveren via de Stichting Handicart.

Kortom, wat let u, doe mee! U bent van harte welkom.