Commissie Capels Senior Open

Capels Senior Open

Wat ooit begon als een eendaagse open wedstrijd in 2011 is inmiddels uitgegroeid tot het grootste meerdaagse senioren golfevenement in Nederland voor teams.

Bestond het deelnemersveld in de begin jaren voornamelijk nog uit leden, dan kunnen we nu wel spreken van een nationaal gebeuren, waarbij het aantal deelnemers van buiten de vereniging de laatste paar jaar sterk is toegenomen.

Inmiddels is de commissie van start gegaan met de organisatie van de dertiende editie van dit prestigieuze nationale open golftoernooi voor senioren (50+).

Dit golfevenement, te spelen over 36 holes, zal worden gehouden van vrijdag 12 tot en met zondag 14 juli 2024.

Ook dit jaar is er voor gekozen om de twee rondes als shotgun in drie dagen te spelen i.v.m. de grootte van het deelnemersveld.

De vereiste handicap is 36.0 en het maximale aantal deelnemers blijft gehandhaafd op 216.

Vanaf 7 maart 2024 kan worden  ingeschreven via onze speciale website: www.seniorgolfopen.nl

Ook dit jaar zullen we extra aandacht schenken aan de prestaties van de groep supersenioren (70+). Net als in 2022 is er daarom besloten om bij het bepalen van de deelnemers aan de finaleronde op zondag - naast de 3 beste bruto en 1 netto teams - ook het beste bruto supersenior team van elke categorie (DD, HH, Mix) van de vrijdag en van de zaterdag te plaatsen.

Het inschrijfgeld bedraagt € 35 p.p. exclusief € 41 greenfee p.p. voor niet-leden van golfclub Capelle.

Voor 2024 is er gekozen om een financiële bijdrage te leveren aan de Stichting Pallieter.

Stichting Pallieter zet zich - uitsluitend met vrijwilligers - in voor meer kwaliteit van leven van ernstig, ongeneeslijk dan wel chronisch zieke kinderen en kinderen met een beperking. We maken ons sterk voor het welzijn van het kind (waarbij ook het gezin niet uit het oog verloren wordt) en gaan voor de 'extra's' die niet uit het regulier (zorg) budget betaald kunnen worden.

Wij verheugen ons nu al op een grote opkomst en mooie senior golfdagen op onze uitdagende, op sommige plaatsen aangepaste golfbaan Capelle in juli: vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juli 2024.

Heeft u naar aanleiding van deze informatie nog vragen, dan kunt u een e-mail sturen naar: info@seniorgolfopen.nl

Met vriendelijke golfgroet,

Commissie Capels Senior Open 2024

Kijk op www.seniorgolfopen.nl voor uitgebreide informatie over het Capels Senior Open.