Damescommissie

DINSDAG DAMESDAG
Iedere dinsdag wordt voor de dames een wedstrijd georganiseerd. Dat kan een qualifying of matchplay wedstrijd zijn, maar ook een wedstrijd met een speciaal tintje en een speciale wedstrijdvorm.

Op welk niveau je speelt, is onbelangrijk. De DINSDAG is jouw dag! In de clubagenda (op de homepage van de site) en op de Web-App staat welke wedstrijden er wanneer op het programma staan. De inschrijving voor een wedstrijd sluit doorgaans op de vrijdagavond voor de wedstrijd.

Nadat de inschrijving gesloten is, maakt de wedstrijdleiding de wedstrijdindeling. De meeste wedstrijden zijn voor 3-ballen. Dit biedt de mogelijkheid om met andere dames kennis te maken.

In de zomermaanden spelen we om de DC Iron Lady Trofee, een drie-bal qualifying wedstrijd. Iedere laatste dinsdag van de maand vindt over de die maand gespeelde Iron Lady Trofee wedstrijden de prijsuitreiking plaats.

Daarnaast spelen wij gedurende het zomerseizoen een competitie om de titel : Golfster van het seizoen. Alle dames die op 1 april in het bezit zijn van een officiële EGA Handicap kunnen deelnemen. Ook zij die na 1 april officiële EGA Handicap behalen, of gedurende het jaar lid worden, kunnen ook meedingen naar de titel.

Naast de serieuze wedstrijden organiseren we uiteraard ook gezelligheidswedstrijden waaronder de Openingswedstrijd, de Oma/Noma wedstrijd, Vriendinnendag, Gouden Koets Trofee, Carroussel (voor een team van 6 dames), de Slotwedstrijd en de Candlecup lunch voor de kerstdagen.

De Vriendinnendag met aansluitend een aangeklede borrel of diner is bij uitstek een gelegenheid om tegen een gereduceerde greenfee ook anderen met onze club kennis te laten maken.

In de wintermaanden organiseert de damescommissie een eclectic over 9 holes.

Inschrijven voor de wedstrijden kan via de WebApp, maar ook via het ledengedeelte van de website.

Maar onze damesdag is meer dan alleen een wedstrijddag. Het is ook een dag om andere dames van onze club te leren kennen tijdens een rondje golf of de "nazit". In de winter worden ook bridgemiddagen georganiseerd. Dit bridgen begint na afloop van de eclectic om 13.30 uur. Meedoen aan de eclectic is echter niet verplicht. Ook als je niet wilt golfen, ben je van harte welkom om te komen bridgen.

Er wordt dus veel gedaan voor de dames van onze club. Mocht je nog meer informatie willen hebben neem dan gerust contact op met de voorzitter van de Damescommissie Betty Talstra tel: 06-42038556.

De Damescommissie bestaat verder uit: Ineke Haringa (secretaris); Hanny Geelkerken (penningmeester); Anneke Vermaas, Emmy van Bodegraven, Marjan van Ingen, Martha Gouweleeuw, Yvonne de Waard.